Tuesday, 02 August 2011

Linkbait, inhoud Boerdery en Advertorial: Welkom aan die nuwe media (circa 1842)

Interessante nuus oor die URL:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/Up-1ueyugwQ/:

Ek is in die middel van die lees van Michael Slater se biografie van Charles Dickens, en dit is 'n uitstekende (indien' n bietjie kruiperige).

Gegewe dat ek grootgeword het net 'n paar kilometer van die Medway dorp waar Dickens sy kinderjare deurgebring het, dit is nogal n verleentheid hoe min het ek geweet van die 19de eeu se grootste Britse skrywer het. En my obsessie met kopiereg, is dit ewe skande dat, totdat die lees van Slater se boek, ek weet niks van sy veldtog vir 'n internasionale kopiereg-verdrag.

Die veldtog was goed bedoel, maar in wese self-belangstel: Dickens het die Verenigde Koninkryk kopiereg van sy bekende werke soos die Pickwick Papers en Oliver Twist, maar gehou, in die VSA (waar Dickens was ook baie gewild), uitgewers was vry om te steel sy werk en karakters en publiseer dit in boeke, koerante en tydskrifte sonder om te betaal tantieme.

In 1842, die 30-jarige Dickens het sy eerste besoek aan die VSA om 'n boek oor die voormalige Britse kolonie na te vors (spoiler: as' n wêreldberoemde kampioen van die regte van die mens, hy was baie nie beïndruk deur slawerny). Terwyl hulle daar is, het hy die geleentheid om die Amerikaners te doseer, en die Amerikaanse pers, oor die belangrikheid van die internasionale kopiereg. Gegewe vandag se aandrang deur dieselfde pers dat joernaliste betaal moet word vir hulle werk, nie hul blêr oor die inhoud plase aggregeren van hul eienskappe te noem, sal jy aanvaar dat die Amerikaanse koerante vir sy saak sou geweet het.

Nie heeltemal nie.

Na die aanhoor van Dickens se lesing oor die kopiereg die Hart Times het daarop aangedring dat "Ons wil geen advies oor hierdie saak, en dit sal beter wees vir die heer Dickens as hy weerhou die invoering van dit hierna", terwyl die Boston Morning Post aanbeveel: "Jy moet Drop dat, Charlie, of sal jy opgedis word, dit ruik na die winkel - rang ".

'N Paar weke later, het die anti-Dickens gevoel in die pers persoonlike draai. Die (Philadelphia) gees van die tyd het die advertensie in ad-hominem deur die aantekening van Dickens dat "sy eerder vergeelde tande getoon dat hy nie gebruik maak homself van Teaberry tand Wash" Dit is interessant dat dieselfde Teaberry Tooth Wash was 'n gewaardeerde adverteerder in die gees van die tyd.

Min mense wat skryf oor tegnologie het meer liefde vir die ou skool koerante as ek, en daar is n paar meer vokale advokate op die belangrikheid van die outeursreg in die digitale era. Maar volgende keer wat ek hoor koerant uitgewers kla oor hoe die internet is dood van hul besigheid, ek gaan om te onthou, met 'n glimlag, dat 170 jaar gelede het die jong koerant industrie sien niks verkeerd met die aggregeren van die werk sonder betaling van' n suksesvolle skrywers, terwyl leser-lokaas artikels te skryf met die uitsluitlike doel van die inbedding advertensies.

Of 'n ander manier: 170 jaar gelede, Amerikaanse koerante AOL.


No comments:

Post a Comment